Pardew Gives Moral Support To Barton – Is Joey Vice Captain?


Alan Pardew has given his support to Joey Barton today, by giving him the captaincy for Friday’s friendly game at Darlington.

Joey Barton – blow with his Visa

That’s an excellent gesture by Pardew, and very good man management too.

As we found out this morning, Barton will not travel to the United States on Sunday for the American tour, as he didn’t get a Visa, and Joey must be feeling a little down at the moment.

Add to that Joey’s uncertain future at Newcastle, and things don’t loook too good for the Liverpudlian right now.

But it’s an excllent move by the manager, as he lets Joey know he is still an important player to Newcastle – which of course he certainly is.

New Newcastle captain Fabricio Coloccini will not play at the Darlington Arena, as Pardew will try to give as many players as possible a game in pre-season.

And new signing Sylvain Marveaux is also set to miss out on Friday night, and that will be a worry,  given the Frenchman never played for Rennes since last October.

And midfielder Cheick Tiote is also set to miss the game.

This is what Pardew told the local Newcastle press today:

“Joey will play at Darlington and captain the side”  “Colo will not play. He does not need to play this early, and Sylvain Marveaux will not play, either. He is not ready.”

“Cheick will not play – he is playing catch-up a little bit with his fitness.” “Joey is still suffering from past misdemeanors.”

“He has put his life back on track, and long may that continue.”  “I have no problem with integrating Joey into the team without him coming to the United States.

“There is no problem. He will go to Holland with the development group, and do the work there.”

And as we reported earlier today, Barton has apologised to the Newcastle fans for his lack of involvement, but it was always going to be the case that he would not get his Visa,  because of the jail time he served three years ago.

Giving Joey the captaincy on Friday begs the question as to whether Joey will be the Newcastle vice-captain this coming season, as he was under Alan Pardew this year,  and captained the side at Aston Villa in Nolan’s absence, as we recall.

And Newcastle will start their tour when the US is going through a heat spell,  mostly in the east and south of the country.

And here  in Raleigh yesterday, we hit 101 degrees Fahrenheit and today will also be over 100,  and we have had several weeks with the temperature every day above 90 degrees F, with the lows around 75 F.

Good job the lads are playing in the evenings, although the heat and humidity is still around at those times.

Comments welcome.



You can share this articleShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestDigg thisShare on LinkedInShare on RedditShare on Tumblr

212 comments so far

  • sirjasontoon

    Jul 13, 2011 at 1:11 PM

    Comment #1

    We knew over a month ago that Joey would not go to the states.
    He will be sold anyway and replaced with shite or not at all at the end of the window.

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:12 PM

    Comment #2

    Would imagine Forster Ferguson LuaLua and Vuckic will all feature maybe even Airey

    0
  • TemuriKetsbaia

    Jul 13, 2011 at 1:12 PM

    Comment #3

    Not the reserves any more… the “development group”. Sounds like some apprentice contestant jargon.

    0
  • belfastmagpie87

    Jul 13, 2011 at 1:15 PM

    Comment #4

    big news on friday!!!
    im getting a tooth out…….. lol

    0
  • IPToon

    Jul 13, 2011 at 1:16 PM

    Comment #5

    Hopefully he will repay the faith with a good performance !

    Off topic but do the tickets for away games ever reach general sale or are they always sold out by season tickets / membership supporters before they do?

    0
  • NUFC_Richyg01

    Jul 13, 2011 at 1:16 PM

    Comment #6

    “Development Group”

    Is he going with the Reserves or the Acadamy lads?

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:19 PM

    Comment #7

    Might be good for the reserves to have Barton with them for their tour they will learn from him and his leadership

    0
  • belfastmagpie87

    Jul 13, 2011 at 1:21 PM

    Comment #8

    so the takeover talk was bullshit as usual then?? lol

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:22 PM

    Comment #9

    belfast
    nar I bought the club for 50p and a mars bar but I asked the papers not to make it public….I like my privacy haha

    0
  • Davies

    Jul 13, 2011 at 1:23 PM

    Comment #10

    Course it was Belfast. Whether we like him or not, Ashley is burrowed in like a tick. Personally (given some of the takeovers in recent history), I say better the devil you know.

    0
  • belfastmagpie87

    Jul 13, 2011 at 1:25 PM

    Comment #11

    @wwjbd

    haha.we outed,that we itk f***** on twatter last nyt.
    some off the lies.he was coming out with.were hillarious.lol

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 1:26 PM

    Comment #12

    Oh and he was he was the bed and breakfast man…

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:27 PM

    Comment #13

    belfast
    haha brilliant I love these liars Cwarr is top target though I think we should start a revolution against that idiot

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:30 PM

    Comment #14

    http://www.thisislondon.co.uk/standard-sport/football/article-23969556-chelsea-prepared-to-pay-pound-15m-for-tough-guy-tiote.do

    Tiote cost 3.5 mill did he not? And we turned down a 20mill bid for him in January…..very very lazy reporting

    0
  • belfastmagpie87

    Jul 13, 2011 at 1:31 PM

    Comment #15

    @wwjbd

    @cwarr07 is harder to get at.he just blocks ya.lol
    that guy @jaynufc11,was always gonna get caught out.
    good liars need,good memorys.
    & he has a shit memory.haha

    0
  • NUFC_Richyg01

    Jul 13, 2011 at 1:32 PM

    Comment #16

    @14

    Very lazy reporting.

    Chelsea have not even made an approach.

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 1:35 PM

    Comment #17

    Belfast
    Aye true but must be something we can do on twitter to get him sorted out. Every proper NUFC source is on to his bull we must be able to get one of them to start a revolution for us haha

    NUFC_Richyg01
    And I thought it would be hard to get a job in sports journalism…obviously wrong eh

    0
  • NUFC_Richyg01

    Jul 13, 2011 at 1:44 PM

    Comment #18

    While Pards and Barton are friends, maybe someone should tweet barton a list of the players we want and he can pass it on.

    0
  • NUFC_Richyg01

    Jul 13, 2011 at 1:45 PM

    Comment #19

    Looks like West Ham and Chelsea are discussing Parker going on a season long loan as cover for Essien

    0
  • NUFC_Richyg01

    Jul 13, 2011 at 1:47 PM

    Comment #20

    West Ham have bid £1.5m For Max Gradel of Leeds.

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:02 PM

    Comment #21

    @18 lol. good idea haha

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:02 PM

    Comment #22

    anyone elses adverts in french?

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:03 PM

    Comment #23

    its is a reserves dressingroom outing through holland

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:07 PM

    Comment #24

    btw richy dont know if you saw my comment on other post but ashley is owed £130 million by us

    just looking at that number makes me not give 2 s hits about the money i owe to CC lmfao

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:09 PM

    Comment #25

    everybodies dead dave…

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:14 PM

    Comment #26

    @joppadoni

    What; Peterson?

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 2:14 PM

    Comment #27

    Haha well placed Red Dwarf reference!

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:15 PM

    Comment #28

    Are you trying to tell me everybodys dead?

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:16 PM

    Comment #29

    Rule Britania, marmalade and jam, 5 Chinese crackers up your arzehole BANG BANG BANG BANG BANG… OY!

    0
  • barryvenison

    Jul 13, 2011 at 2:17 PM

    Comment #30

    anyone else watching liverpool’s friendly on ESPN now. Adam and Carrol are on the pitch for the second half, as is Aquilani, almost forgot about he still played football.

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:25 PM

    Comment #31

    @barryvenison

    Yee watching the Scousers like? I’d rather bite my own arm off mate!

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 2:28 PM

    Comment #32

    barryvenison
    Aye am now watching it, been a good match thus far?

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:28 PM

    Comment #33

    lol @ PI and WWJBD

    @gordon bennett, yes everybodies dead

    yes petersons dead, everybodies dead dave

    should never have let him out in the first place…

    0
  • joppadoni

    Jul 13, 2011 at 2:32 PM

    Comment #34

    @WWJBD – regarding pool game and cazza, whats that on his face!!!
    and that shot was shite… lol

    0
  • jonny_ringo13

    Jul 13, 2011 at 2:35 PM

    Comment #35

    good on pards, well deserved and hope he does well this season..

    http://www.facebook.com/pages/Everything-Newcastle-United-20112012/169761986420510

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 2:35 PM

    Comment #36

    Aye the lads obviously lost his razor….maybe they dont trust him with such a sharp thing!

    Carroll is looking quite tidy on the pitch….very easy competition like

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:36 PM

    Comment #37

    Chicken ovulations on Carrolls dish like?

    0
  • P.I.

    Jul 13, 2011 at 2:37 PM

    Comment #38

    Strips of velcro all up in Carrolls grill…

    0
  • WWJBD

    Jul 13, 2011 at 2:49 PM

    Comment #40

    Carroll scoring goals again…very crap defending but still quite nice to see imo

    0
1 2 3 6

You must log in to post a comment.